keskiviikko 24. joulukuuta 2008

Alakuloinen joulu

Jouluaatto on nyt, kupu on täynnä: oli kalkkunaa, kinkkua (apelle ja SQ:lle), peruna- ja porkkanalaatikkoa, rosollia. SQ ja appi menivät saunaan, minä menen kohta saunaan, yksin.

Makasin punkassa suunnilleen klo 15:een asti, olin masentunut. Tunsin hirveää yksinäisyyttä, vaikka SQ on paikalla. Oi että, olin maassa... Olisin vain halunnut nukkua, poistua tästä ikävästä tilanteesta jonnekin tajuttomuuteen. Onneksi appi tuli, jotta SQ:lla on ydinperhe paikalla. Itse itken sisällä, olen alakuloinen. Suren lapsettomuutta, tätä talon tyhjyyttä, tätä epäsosiaalisuutta. En jaksa kauaa tätä alakuloa. Olen itkenyt joka päivä viime aikoina.

Viime lauantaina isosiskoni pyysi kahville (ihme, ihme!), ja kävimme pikaiseen. Veimme siskoni miehelle 60-vuotislahjaa XO-cognac-pullon, siskolle Iittalan tuikkulasin, kolmelle lapselle kullekin 20 euron lahjakortit. Saimme mukaamme kaksi pussillista vaatteita ja pari lasia kirpputorille (kun menen keväällä myymään, ja tilitän hänelle tulot) ja yhden t-paidan sekä 2 pakettia juustoa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi!
Hyvää joulua sinulle. Olen aika lailla hiljan alkanut tekstejäsi lukea. Olen ymmärtänyt että toivoisitte lasta mutta sitä ei teille ole vielä tullut. Oletteko hoidoissa vai adotioprosessissa.Vai oletteko vielä harkitsemassa mitä teette vai teettekö mitään asialle. Toivottavvasti pian tapahtuu jotain mikä helpottaa lapsettomuuden tuskaa. Itsellänikin joka joulu hautausmaallakäynti tuo pahat olot kun muistaa kuinka paljon menetetty on. Yrityksiä on niin monta takana vaikka yhtään raskautta ei ole. Itse olemme adotip prosessissa ja odotus on vielä aika yli (2 v varmaan)pitkä. Olen itse jonkin verran verkostoitunut ja tiedän että ihmiset tasaseen tahtiin ns vuorollaan lapsia saa adoption kautta niin kyllä se vuoro meillekin joskus ehkä tulee. Voi hyvin. Toivottvasti jotain helpotusta olollesi löydät.
E

Maju kirjoitti...

Me vasta olemme aloittelemassa adoptioprosessia. Yksi käynti sos.tädin luona takana päin... Kattoo nyt, mitä tapahtuu. Vuosia kyllä saa odottaa.