lauantai 29. marraskuuta 2008

Suomen turhin julkkis: olin TV:ssä!!!

Tänään aamulla herätys oli klo 06.15. Olin ystäväni luona yötä, koska aamulla oli tarkoitus suunnata Valtteriin myymään. Olin haalinut kotoa joulukoristeita, kirjoja, siskon lasten vaatteita, purkkia ja purnukkaa... En ollut jaksanut niitä kuvata ja laittaa huutonettiin, joten ei kun kirppikselle myymään. Käyn pari-kolme kertaa vuodessa myymässä, ja ennen joulua on otollinen aika mm. joulutavaroille. Se on niin kauhian hauskaa kahtella ihmisvilinää. Aivan kuin teatterissa olisi. :-)

Kirpputorilla oli heti klo 07 kauhea kuhina: venäläistä turistia lappasi ovesta sisään jonossa, ja meidänkin pöydän piirittivät. Siinä meni edullisesti silitysrautaa, Moulinex-monitoimikonetta, kaupasta ostettuja joulukortteja (lähetän itsetehtyjä nykyään), yms. Ystävä myi takin 10 eurolla, ja myöhemmin sitä myytiin toisessa pöydässä. Tätä tämä on. Pitäisi pyytää alussa kolminkertaista hintaa. Eilen vähän katselin huutonetistä mm. vanhan xboxin hintahaarukkaa, ja päätimme, että emme vie sitä Valtteriin, vaan myyn sen huutonetissä.
(Kerran meni Arabiaa sika-halvalla trokareille, kun silloin en vielä tiennyt Arabian hintoja. Voi sitä trokarien määrää pöydän ympärillä. Vahingosta viisastuu!)

Jassoo, sitten eräs nainen ja tv-kameramies kävelee pöytämme luokse ja kysyy, onko tämä pöytä 816, oletko sinä se ja se. Ja minäpä siinä myöntelemään. Siis SQ oli ilmiantanut minut! Hän oli laittanut YLE:lle sähköpostia. Ja, jälleen kerran, olen telkussa, puhumassa viidettä kertaa. Täytyy sanoa, että ei enää jännittänyt niin kuin silloin v. 1999, kun olin ekan kerran telkussa.
Edelliskerralla olin keväällä Valtterissa, ja silloin kuvattiin minun pöytääni! Silloin satuin myymään nuottivihkoja, ja ei, he eivät tieneet kuka olin. Kysyivät vain, saako pöytääni kuvata, kun siinä oli nuotteja. Taisi olla joku ATC-korttien tekijä haastateltavana, ja hänelle meni yksi minun nuottivihko, kaiketi. Ainakin haastattelija-neitokainen osti yhden kellastuneen nuottivihoni.
Kerran kiersin Malmin Prisman parkkihallin kirppistä kameramies perässä, siitä taitaa olla parisen vuotta.

Ja kaikki tämä vain sen takia, että olen listannut kirppikset nettiin. Pitäis varmaan tehdä ulkonäköpäivitys kirppissivulleni ja vähän sassiin. Mutta se ajan puute!!!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Híh, hauska otsikko :D Kivasti pärjäsit: satuin minäkin näkemään. Olis kyllä kiva päästä käymään Valtterissa joskus.