tiistai 21. lokakuuta 2008

Kierros 4 kirpputorilla

Jaaha, jaaha. Viime sunnuntai-aamuna yhdeksältä yhdelle torille ja kello 15 pois neljänneltä torilta. Alkoi olemaan takki (ja vatsa) tyhjä, kun innolla kiersin nuo neljä isoa toria. En edes saanut kaikkia tavaroita tuotua kotia, kun tuli niin paljon hamstrattua kaikenlaista... loppujen lopuksi turhaa sälää, mutta niin iki-ihania! :-)
Smurffi löytyi apelle, pingviini omaan kokoelmaan. Se oli aika kallis: yhden euron! No, kyllä mä sen näin jo etukäteen. Oli pikkutavarat laitettu riviin ja järjestykseen myyntimatolle, joten eihän ne voineet edullisia olla. Myyjä alkoi selittämään, että se kuuluu siihen ja siihen sarjaan jne. Mä sanoin, että ei mua kiinnosta, mihin se kuuluu, mutta kun se on pingviini, niin mä ostan sen, vaikka onkin peräti euron. Kuuluu johonkin tv-sarjaan tms. jota pikkulapset seuraavat. Ostin myös saku-sammakko -saippuan.

Kivat purkit (taas!). Mitä ihmettä mä keksin näihin. En laita kukkia, kun niitä on vain kolme - siis niitä kukkia tässä huushollissa. Ehkä laitan... joo! Nyt keksin! laitan mun kuviosakset näihin purkkiin.

Apelle kaalimaankakara, kaikkine härpäkkeineen. Ja, ja BUMERANGI! Olen pari-kolme vuotta etsinyt tuota vehjettä, ja jo ajattelin tilata Australiasta kaverilta. Sitten yhdellä pöydällä oli tuo. En jaksanut edes tinkiä vaan kiltisti maksoin 2 euroa siitä. Nyt odotan ensi syksyä (jos ei enää tänä syksynä pääse), että pääsemme heittelemään tuota bumerangia. Elonkoruun jälkeen ja ennen peltojen kääntöä tuota on hyvä heitellä pelloilla, kaukana taloista.

Erilaisia pelikortteja, à 20 snt. Auttakaa mua! Mä hukun omaan mahdottomuuteen, siis tähän tavaramäärään...

Apelle tenava-solmio ja ressu-muki joululahjaksi.

Tällainen mulla oli pienenä, nostalgia iski kun tämän näin. Pakko oli saada!

Sitten löytyi kirja, ja kun mä sen avasin umpimähkään keskeltä...

... aukesi tämä kutsuvasti. Osta, osta minut! Joo, kelleköhän mä lukisin tätä? Ehkäpä ukko-paralle ja pingviini-lapsukaisille.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nuo pyöreät jutut ovat tosi kivan näköisiä. Olen kateellinen löydöistäsi! :)

Anonyymi kirjoitti...

Niin, ja kalanmuotoiset pelikortit ovat veikeät! Ne voisit myydä vaikka minulle, jos haluat heti niistä eroon ;-)
Kuviosakset purkissa on hyvä idea. Minulla ne ovat pienessä korissa. Tietyt kynät ym. taas ovat pystyssä punaisessa miniämpärissä. Molemmista ratkaisuista tykkään.

Maju kirjoitti...

Ne pyöreät ovat muovisia lasinalusia ja kalakortit Appi tahtoi. Kalamies kun on... Pidän silmiäni auki, jos löydän toiset sinua varten.

Anonyymi kirjoitti...

se pingviini on fisher price eläintarha junasta sä pääsit halvalla mä maksoin 40euroa koko junasta kun halusin kyseisen pingviinin...
t:pingviineihin hurahtanut 1994