maanantai 25. huhtikuuta 2011

Aurinko on paha, paha ystävä

Eilen aamulla menimme pihatöitä tekemään oikein koko perheen voimin. Tytöt laitettiin kaukaloihin istumaan, jossa he sitten nukuskelivat. Sq ja Appi saivat pallotuijat, kääpiövuorimännyt ja tyttöjen vuorimännyt maahan.
Kaivettiin muutamat ruusut ylös ja ne vietiin illalla langolle. Minä en halua piikikkäitä kasveja pihaamme. Olkoonkin sitten vaikka kuinka kauniita.
Tyhjentyneeseen entiseen lampikuoppaan tuli kiitettävästi tavaraa, kun siivoilin pensaanjuuria.
Lämmin oli. Puutarhatuolit ja -pöytä sekä varjo oli nostettu terassille lauantaina.

Viime yönä oli kuumetta. Aamulla oksentelin. Tämän päivän olen ollut reporanka, pimeässä huoneessa nukuskellut. Sen verran olen ollut ylhäällä, että syötin tytöille lusikkaruoat. Muuten Sq ja Appi ovat saaneet hoitaa tytöt.
Vaikka minulla oli lippis, taisi aivoni kuumentua eilen. Auringonpistos siis. Minulla oli 16-vuotiaana auringonpistos maattuani rannalla nukkumassa. Olin 3 päivää vaakatasossa, oksentelin ja oli kuumetta. Silloin paloi selkä tosi pahasti.
Sen jälkeen lopetin auringonpalvomisen. Aurinko ei ole minua varten.

Jäi 12 pensasta (angervoja) istuttamatta. Saa joku käydä antamassa niille vettä, etteivät nyt minun "lorvailun" takia kuole. 

Ei kommentteja: