sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

Sirkkeli soi

Hahhaa. Isäukkoni lainasi tänään sirkkeliä. Olin ostanut Iikeasta kaksi levyä, jotka toivoin, että joku ne sahaisi halki-poikki-pinoon. Olin hankkinut hae-pois-periaatteella Iikean Expeddit-hyllyn (lokeroita 5x5), ja appi ajatteli, että siihen olisi hyvä saada vähän matalampia välejä, ja sitten laatikot, joissa voisi olla ne meitin työkalut, kun ne on nyt siellä sun täällä. Ja niitä vasaroita, ruuvimeisseleitä yms. saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Noh, isäukkoni, joka juuri täytti 84, toi sirkkelin. Ja odotin, että hän leikkaisi ne. Olinhan jo lyijykynällä merkinnyt, mistä leikataan/sahataan. Ja sitten löysinkin itseni sirkkeli kädessä. Hän piti levyä paikallaan ja minä sahasin. Ja kuulkaas! Ne leikkaukset meni ihan suoraa! Se oli HAUSKAA! Ehkä musta "isona" tulee remonttireiska :DDD Ja ne mun leikkaamat hyllyt ovat oikean kokoiset. Nyt sitten vaan hyllykannattimet, ruuvit tai naulat naputan, ja hyllyt paikoilleen. Sitten jostain 8 kpl laatikoita.

Ajattelin, että kun mie siihen sirkkeliin tartun, ja kun se käyntiin lähtee, hyppään jo pelkästä melusta kattoon. Se meni ihan hyvin! Sirkkeli soi...
Sq oli sillä aikaa tyttöjen kanssa hakemassa pizzaa...

Tänään sain kaverilta verikurjenpolvia... joku perenna se oli, nimi oli jotain tonne-päin. Mulla on kauhea aukko kukkapenkissä, kun revin rikkaruohot pois. Piti jotain saada. Riitta kertoi, että hänellä on levinnyt tuo "polvi", joten sen kun haen. Ensin hain 5 pussia multaa kaupasta. Ja sitten istutin ne kasvit. Perenna on hyvä juttu. Se ei ole moksiskaan, vaikka talvella olisi 5 metriä lunta päällä...
Meidän piha on ihan karsee. Nurmikko on karannut kukkapenkkeihin, kun edellinen omistaja ei ole jaksanut/viitsinyt/tajunnut rajata nurmikkoa. Argh!!! On se kiva, kun nyt sellaisia pitkiä ruohonkorsia kasvaa havujen seasta yms. yms. garseeta. Mä tänään vähän kitkin ja sanoin SQ:lle, että "ei ku nurmikoksi vaan kaikki tyynni, mä en jaksa enää kitkeä!" Pyäh....

Tänään sain aika paljon kyllä aikaiseksi. Eilen ompelin niitä tuolin selkämyksiä. Niille en tänään ehtinytkään mitään tehdä. Käytiin se multa ostamassa, ja ruokakaupassa. Sit nuo kasvit laitoin, ja sirkkelöin :-D ja sit käytiin "lenkillä". Mä laitoin rullaluistimet jalkaan, SQ pakkasi tytöt pyörän peräkärryyn. Sanoin, että mennään puoli tuntia, sitten käännytään takas. Sauna oli päällä.
Hän sanoi, että kyllä on raskasta polkea... Kääntöpaikassa sanoin, että kärryn pyörä on aika tyhjä. Siis se teki polkemisesta tosi raskasta. Mä rullaluistelin. Oli nyt toka kerta tänä kesänä. Ja mun jalka on kasvanut!!! Mun on pakko hankkia uudet rullaluistimet. Onko raskaus isontanut mun jalkaa??? Oli kyllä tuskaa rullailla, kun jalat tuntuu olevan ihan länässä koko ajan!
Käytiin saunassa koko perhe. Tytötkin nyt pelkäsivät saunaa vähemmän. Välillä ne ovat ihan gitsoilleet tuon saunan kanssa.

... (juon galvadosia, anteeksi mun kieli)

Nyt tyypit nukkuu, menivät jo saunan, puuron jälkeen goisaamaan. Mä oon lukenut tätä mun blogia viimeiset puoli tuntia. Luin tuon 2010 kevät-syksy-välin. Eli tuon raskauden ajan. Silloin mä kirjoitin tänne paljon enemmän, nyt paljon, paljon vähemmän. On niin paljon vähemmän aikaa nykyään. Noi tyypit tarttee mua, ei ne osaa olla itsekseen. Ja sit ku mul on vapaata, mä duunaan jotain. Kyl ny on nii stadin slangii, että!

Toivottavasti joku ostaa mun japanin- ja englanninkielisiä lastenkirjoja huutiksesta.

Nyt mä katson ton pinon, minkä mun iskä toi. Siinä on jotain postimerkkejä ja lehtiä... Sq katsoo formuloita kovalevyltä. Uutisiakaan ei voi katsoa ennen kuin hän on katsonut formulat. Ku uutisis kuiteskii sanotaan, miten formulois män.

Ei kommentteja: