torstai 28. tammikuuta 2010

Kauniit kortit?

Tutkin usein muiden tekemiä kortteja, ja ihastelen niitä. Itse haluaisin tehdä samanlaisia hienoja kortteja, mutta valitettavasti en osaa, esim. minulla ei ole vakaata kättä, jotta saisin mm. kiilleliiman menemään suoraan. Olen tyytynyt sitten vain sellaisiin kortteihin, joissa ei vaadita piirustustaitoa. Olen ostanut kiilleliimaa ja kohovärejä, mutta arastelen niiden käyttöä, kun huomaan, että viivat eivät mene suoraan. Miten sitä kohoväriäkään laittaa, jos ei voi käyttää viivoitinta apuna? Onko kenelläkään ehdotuksia? Haluaisin niin tehdä sellaisia hienoja, ammattilaisten tekemiä kortteja. Blogeissa on aina niin kauniita kortteja, mutta omani... en ole joihinkin kovinkaan tyytyväinen.

2 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

itse olen huomannut, että esim. kimalteissa on eroja. Sticklesin kimalleliima on helpompaa '8laadukkaampaa) laittaa, se juoksee tasaisemmin. mutta suoran viivan saaminen on perin vaikeaa... ehkä siksi tyydyn usein pilkkuihin...

koivunlehti kirjoitti...

En tiedä ratkaisua ongelmiisi, paitsi tuon, että välineiden laatu vaikuttaa aina, mutta halusin vain sanoa, että itsellä on samoja ongelmia. Yritän epätoivoisesti ja toistaiseksi huonolla menestyksellä oppia tyytymään siihen, mitä osaan. :) En osaa piirtää enkä osaa tehdä runsasta. En osaa "katsoa" värejä hyvin. Minulla ei myöskään ole pahemmin omia ideoita, vaan kaikki on tehtävä mallista.
Sinulla sen sijaan on ainakin hyviä ideoita! Näissä viime postauksissakin sen näkee: niissä on selvästi persoonallista otetta.