tiistai 20. syyskuuta 2011

Aikainen herätys (vapaaehtoisesti)

Tänään heräsin todella aikaisin, jo klo 06.55 harmittelin sängyssä, kun en saa unta. Nousin sitten ylös ihmeissäni, menin keittiöön syömään aamiaista, keittämään kahvia ja lukemaan päivän lehden. Yleensä pääsen ylös vasta yhdeksän pintaan, kun unilääkkeet vaikuttavat niin pitkään: eli tytöt herättävät meikäläisen.

Tyttöset vielä nukkuvat. Olen tässä tunnin verran istuskellut tietokoneen ääressä, laittanut muutamat saadut kortit tänne blogiin, tutkinut nettiä, käynyt kuvia läpi huuto.njettiä varten (mm. ylimääräisiä tupperin piirustuslevyjä ja astioita, arabian koristelautasia...)

Olin vähän harmissani, kun aikaisin heräsin, mutta olin suht' pirteä, joten ei valittamista nyt enää.
Unettomuus on vain niin hanurista, kun pitää pillereillä leikkiä. Iltaisin arvon, että mikäköhän niistä viidestä eri merkistä auttaisi saamaan unta, pitämään unessa ja että aamulla olisin toimintakykyinen. Olen rampannut lääkärillä, ja kohta enää vaihtoehdoksi jää unitohtorille meno, siis Hesaan uniklinikalle. Tätä huonoa unta on nyt jatkunut vuodesta 2005 lähtien.

................

Eilen en saanut itsestäni irti, että olisimme kärräilleet kaupungille hoitamaan asioita. Taisipa sataa vettä koko päivän. Jäi pilttipiirikin väliin.
Tänään menen katsastuskonttorille. Yhtä peräkärryn raatoa olen yrittänyt jo pariin otteeseen saada registeröityä meille, mutta aina puuttuu joku perk... dokumentti/paperi. Voi tätä byrokratiaa! Asia olisi jo hoidettu, jos myyjänä olisi ollut yksityinen henkilö. Mutta kun myyjänä on kuolinpesä. Mä olen lähtenyt nyt kahteen otteeseen ovet paukkuen koko perhanan katsastuskonttorista, kun asia on tehty niin vaikeaksi. Tänään katson, onko paikkakunnalla toista konttoria. mä en yksinkertaisesti enää kehtaa mennä siihen ensimmäiseen konttoriin. Arrrggggh! Täytyy ymmärtää, täytyy yrittää ymmärtää...

Ja ihan vain sen takia tämä vaiva, kun peräkärry oli menossa kaatopaikalle ja me tarvitaan kärryä aina silloin tällöin. Mitättömän pieni viherpiipertäjä minussa heräsi eloon: "Ei kaatopaikalle, ainaskaan!"
Siis kyllähän se vähän remppaa tarttee, eli ei se mikään uutukainen ole, mutta ihan käyttökelpoinen ilman remonttiakin. Ruosteessa ja pohjavaneri pitäisi uusia...

...................

Kohta on tyttöjen 1-vuotissynttärit. Laitan kutsut menemään tänään, ja toivottavasti nyt joku tulisi. Kummit ainakin voisivat tulla. Jos haluat, laita tytöille kortti :-) Toivottavasti joku korttikin tulisi. Tuntuu vain, että ei enää kortteja lähetetä. Siis ne, jotka eivät kerää kortteja, ei niitä myöskään muista laittaa liikenteeseen. Nykyään onnitellaan vaan tekstiviestein, naamakirjassa taikka sähköpostein. So boooring!

1 kommentti:

Tuula kirjoitti...

Laitahan osoite tulemaan, vaikka FB:n privana :) Jos saisi kortin laitettua (Mikäs se oikea päivä nyt on?)
(Onhan minulla se osoite ollut, mutta en ole varmaan tallettanut)