perjantai 7. elokuuta 2009

Kosketin MADONNAN KÄTTÄ!

Talvella ostetut Tallinnan Madonnan konserttiliput on nyt käytetty.
Menin työkaverin kanssa Tallinnaan, ja jalat joutuivat koville. Ensin kävelimme hotellille viemään laukut, sitten vanhassa kaupungissa kävelimme tovin, sitten ostokset hotellille, sitten kävelimme Laululavalle, siellä jonotimme puolitoista tuntia jonossa, sitten odotimme seisten 2 1/2 tuntia konsertin alkua, sitten konsertti kesti 2 tuntia, sitten kävelimme taas 6 kilometriä hotellille. Laskin, että kävelimme ainakin kolme tuntia ja seisoimme jaloillamme jonkun 6 tuntia! Hotellilla heitimme molemmat jalkamme seinälle.

Itse konsertti oli hyvä! Korvatulpat vähän vaimensivat meteliä, mutta onneksi oli edes korvatulpat. Mietin niitä vaahtosammuttimen kokoisia vesseleitä, jotka vanhemmat olivat tuoneet kovaääniseen konserttiin. Sisuskaluissa tuntui jytke, välillä tuntui happi loppuvan, vaikka oli ulkoilmakonsertti. Takanani oli virolainen tosi fanittaja, joka sai kaikkien ympärilläolevien vihat. Tyrkki ja työnsi ja oli todella raivostuttava. Yksi venäläinen otti purkan ja hieroi sen tämän tytön tukkaan. Oikein sille. Itse en nähnyt, mutta työkaveri näki. Minä vain tunsin, kuinka takaani työnnettiin. Itse olin kiinni eräässä tytössä, jolla oli hinku lavan vieressä olevan kaiteen luokse. Seurasin häntä kuin hai laivaa, ja pääsin kaiteen viereen minäkin.

Viimeisen kappaleen aikana Madonna hyppäsi alas kujalle, mikä oli kaiteen ja lavan välissä, ja osoitti mikkiä yleisöä kohti. Otin kuvan. Näin kuinka jalkojeni juureen tulee mies (kaiketi turvallisuusukko), ja olin valmiina. Madonna tulee, ojentaa mikrofonia minua kohti. Minä unohdan tyystin, mitä lauletaan, ojennan vain käteni ja kosketan mikrofonia, sitten kurkotan ja kosketan Madonnan kättä. Olen koskettanut Madonnaa!!! Joku tosi fani olisi pyörtynyt tai saanut sydärin. Minä en Madonna-fani ole, minulla on toiseksi uusin cd ja nyt eilen ostin uusimman, kun niitä biisejä kuultiin konsertissa.

Konsertin loputtua valuimme pois. Ihmettelin kamalaa rätinää, luulin, että jossain heitetään paukkupommeja. Tajusin, että kun 70.000 ihmistä talloo maassa olevia muovisia mukeja, joita oli varmaan kans se 70.000 niin siitä tuli se hirveä rätinä.

Nyt on Madonna ja Michael Jackson nähty sekä Vanessa Mae ja ABBA-musikaali. Vahinko, että ABBA lopetti kiertueet, ennen kuin tunsin koko ABBAa.

Ei kommentteja: